- kategorie: 0
- zdjęcia: 16
Retabulum pasyjne
Retabulum z przedstawieniem Ukrzyżowania w centrum jest dziełem Tilmanna Rimenschneidera z lat ok. 1510-1513. Jego proweniencja nie jest dok...
Czytaj więcejRetabulum z przedstawieniem Ukrzyżowania w centrum jest dziełem Tilmanna Rimenschneidera z lat ok. 1510-1513. Jego proweniencja nie jest dok...
Czytaj więcejSakramentarium, umieszczone w północnej ścianie prezbiterium, ma prostą formę niszy ściennej zamykanej kratą (tzw. armarium). Niemal pełnopl...
Czytaj więcej
Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)
Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)
Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)
Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)
Retabulum lewego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.
Retabulum lewego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.
Retabulum lewego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.
Retabulum lewego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.
Retabulum lewego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.
Retabulum prawego ołtarza bocznego
Autor: Juliusz Raczkowski, 2015
Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.
Retabulum prawego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.
Retabulum prawego ołtarza bocznego
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.