Menu
  • Start
  • Aktualności
  • O nas
  • Statut
  • Spotkania
  • Objazdy i zajęcia terenowe
  • Projekty
  • Materiały studyjne
  • Fototeka
  • Linkownia
  • Sekcja kodykologiczna
  • Facebook
Zamknij

Fototeka

  • Zasady
  • Indeks obiektów
  • Start
  • O nas
  • Statut
  • Kontakt
  • Odsłony fototeki: 6099585
  • Wszystkie zdjęcia: 26718
  • Fototeka
  • NIEMCY
  • Frankonia
  • Detwang [k. Rothenburga]
  • Kościół pw. śś. Piotra i Pawła
  • Wnętrze

Wnętrze

Sortowanie:

Podkategorie:

  • kategorie: 0
  • zdjęcia: 16

Retabulum pasyjne

Retabulum z przedstawieniem Ukrzyżowania w centrum jest dziełem Tilmanna Rimenschneidera z lat ok. 1510-1513. Jego proweniencja nie jest dok...

Czytaj więcej
  • kategorie: 0
  • zdjęcia: 6

Sakramentarium

Sakramentarium, umieszczone w północnej ścianie prezbiterium, ma prostą formę niszy ściennej zamykanej kratą (tzw. armarium). Niemal pełnopl...

Czytaj więcej

Zdjęcia:

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Widok wnętrza ku wschodowi

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Widok wnętrza ku wschodowi

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Widok wnętrza ku zachodowi, empora z poł. XVII w.

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Trójarkadowe pseudo-lektorium (1330-50)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Widok do wnętrza prezbiterium (strefa podwieżowa)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Widok do wnętrza prezbiterium (strefa podwieżowa)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie arkad, 1330-50

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie arkad, 1330-50

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie arkad, 1330-50

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)

Kościół śś. Piotra i Pawła, 3 ćw. XII w., przebud. 3 ćw. XIV w.XIII

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Sklepienie prezbiterium (1 poł. XIII w.) z polichromią z pocz. XIV w. Na wsyklepkach - symbole czterech Ewangelistó z majuskułowymi banderolami imiennymi (typowy, liturgiczny wystrój prezbiterialny). Malowane w tzw. stylu linearnym (głównym środkiem artystycznym jest czewrony kontur, który wypełnia płaska plama barwna)

Retabulum lewego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.

Retabulum lewego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.

Retabulum lewego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.

Retabulum lewego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.

Retabulum lewego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk z malowanymi skrzydłami, ok. 1480-90. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba św. Katarzyny z ok. 1440-50, o późnych cechach stylu międzynarodowego, flankowana przez późnogotyckie figury św. Antoniego Eremity (po lewej) i św. Mikołaja (po prawej). Na awersach skrzydeł sw. Diakoni, po lewej św. Szczepan, po prawej św. Wawrzyniec; na rewersach - patroni kościoła, śś. Piotr i Paweł. Na predelli w centrum Veraikon na chuście, unoszonej przezz dwa anioły.

Retabulum prawego ołtarza bocznego

Autor: Juliusz Raczkowski, 2015

Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.

Retabulum prawego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.

Retabulum prawego ołtarza bocznego

Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016

Tryptyk, ok. 1500-1510. W centrum snycerskiego korpusu - starsza rzeźba Madonny z Dzieciątkiem na masce lunarnej (po połowie XV w.), flankowana przez późnogotyckie figury św. Otylii (po lewej) i św. zakonnicy (?, po prawej). Skrzydła na awersach rzeźbione, z reliefowymi przedstawieniami św. Barbary (po lewej) i św. Marii Magdaleny (po prawej); na rewersach malowane Zwiastowanie. Na malowanej predelli - św. Anna Samotrzeć, po bokach - Joachim i św. Józef z banderolami. Retabulum mogło należeć piewotnie do wyposażenia kaplicy "Zu Reinen Maria" w Rothenburgu, wzniesionej na miejscu dawnej synagogi.

Koło Naukowe Historyków Sztuki Średniowiecza UMK w Toruniu

COPYRIGHT © 2018 ALL RIGHTS RESERVED.






Dla lepszego działania tej strony www używamy plików cookie. Możesz wyłączyć je w ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji o cookies..

Naszą deklarcję dostępności znajdziesz na tej stronie: Deklaracja dostępności.