Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
- Odsłony fototeki: 5835058
- Wszystkie zdjęcia: 26575
Memoria rodu Kregliner
Zdjęcia:
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).
Madonna z Dzieciątkiem, ok. 1400
Autor: Monika Jakubek-Raczkowska, 2016
Polichromowana kamienna rzeźba w stylu miękkim, bliska stylowo Pięknym Madonnom (typ urody, układy draperii), typologicznie zależna od modelu francuskiego z 1 poł. XIV w. (berło kwiatowe, układ dłoni Marii, spoósb unoszenia Dzieciątka; gestykulacja, ubiór i atrybuty Dzieciątka). Ustawiona na konsoli z przedstawieniem pary fundatorów - Piotra i Elżbiety Kreglingen; u dołu konsoli widnieje ich herb. Wprowadzenie posągu do kościoła było związane z fundacją miejsca pochówku (1394/6) lub datą śmierci fundatora (1404).